Software functionaliteiten
Deliverability
Deliverability
Deliverability
Wanneer je een e-mail verstuurd, wil dat niet altijd zeggen dat je e-mail daadwerkelijk op de juiste plek beland. Hij kan bijvoorbeeld automatisch in de SPAM map terecht komen, en dat is niet wat je wilt. In dit artikel lees je wat je wel én niet moet doen om te zorgen dat jouw e-mail deliverability kunt verbeteren.
Wat is e-mail deliverability?
Letterlijk betekent het ‘leverbaarheid van een e-mail’ oftewel: in hoeverre komen de e-mails daadwerkelijk in de inbox van je contacten? Het is namelijk mogelijk dat jouw e-mail daar helemaal niet beland en in de SPAM-folder terecht komen. Daarnaast komt het ook voor dat een e-mail helemaal niet aankomt, dit wordt ook wel een ‘bounce’ genoemd. De deliverability van je e-mail kan worden beïnvloed door gebruik te maken van spamgevoelige e-mailonderwerp regels of wanneer het uitschrijfproces niet laagdrempelig is. Het gebruikmaken van te veel afbeeldingen kan er ook toe leiden dat je e-mail niet op de juiste plek belandt.
Do's
- Maak een duidelijke uitschrijflink en zorg dat deze zichtbaar is. Doe dit niet? Dan is de kans groot dat de e-mail uiteindelijk wordt tegengehouden.
- Maak gebruik van de spam check in de samenvatting van iedere e-mail.
- Vraag de lezers of ze jouw mailadres willen toevoegen aan hun adresboek. Dit kan je doen in je e-mails of bij je inschrijfformulier.
- Stimuleer interactie met je doelgroep. Vraag of ze de mail door willen sturen of vraag om een reactie.
- Zorg ervoor dat je een herkenbare afzendernaam & e-mailadres gebruikt.
- Maak de e-mail persoonlijk. Maak dus gebruik van personalisatie tags en spreek je contacten aan bij naam. Met name voor de onderwerp regel.
Dont's
- Gebruik geen persoonlijk e-mailadres als afzender. Dit kan een negatieve invloed hebben op jouw deliverability omdat het minder snel vertrouwd wordt.
- Het gebruik van HTML formulieren of Javascript voorkomen.
- Voorkom het gebruik van volledige URL’s. In plaats daarvan kan je de link plakken achter een stukje tekst of in een button: “download het e-book”.
- Gebruik geen URL afkortingen zoals Bitly. Dit wordt namelijk bijna altijd geregistreerd als spam.
- Voorkom het bijvoegen van bestanden aan je e-mails. Mocht je toch een bestand mee willen sturen, is het aan te raden om een link in je e-mail te plaatsen naar het (online) bestand.
Stop met twijfelen...
KIES SHAKE
FUNNELS
KIES SHAKE
FUNNELS
KIES SHAKE FUNNELS
Optimaliseer jouw online marketing en maak gebruik van de Shake Funnels e-mailmarketing software. Op naar (nóg) meer business!